خوش أمدی جانم به سایت سیدابراهیم بلخی

نظر یادت نره لطفآ چون من همصدای صدا های برخاسته از دردم من پـر دردم و هـمـدرد چـهـره هــای زردم

خوش أمدی جانم به سایت سیدابراهیم بلخی

نظر یادت نره لطفآ چون من همصدای صدا های برخاسته از دردم من پـر دردم و هـمـدرد چـهـره هــای زردم

تقدیم به ....... "همدرد" نازنین در‌آنسوی آبها

ای کاش چشم ها همه تنویر می گرفت

زین نسل گیج ما ، همه تصویر می گرفت

ای کاش قطره های ناب اشک مان

در انقراض پلک ها ، همه تأخیر می گرفت

ای کاش عاشقان خسته ای پائیز این دیار

در نوبهار عشق شان می دلگیر می گرفت

ای کاش سوسن و مرجان و ارغوان

در حسن یار ما ، همه تحقیر می گرفت

ای کاش خوابهای کودکِ نازدانه و یتیم

در صبح ساز نیک او ،همه تعبیر می گرفت

ای کاش خاکهای مخروبه ای سر زمین مان

از تار پود جان من، همه تعمیر می گرفت

ای کاش درد های ماندگار توده ها

در برگ- برگ قلبها ، همه تحریر می گرفت

ای کاش بوی عطر دل انگیز هر پگاه

در تارپود میهنم ، همه تکثیر می گرفت

ای کاش ازبک و هزاره و پشتون و تاجکان

اندرکویر قلب ها ، همه زنجیر می گرفت

درد های ماندگار گشت گیتی گونه گون این زمان تدبیر چیست؟ شد جهان در چنگ زر نالهء تسخیر چیست ؟ چون نفس دلتنگ بود گشت گمراه دیده نیز در میان خیره گی صحبت از تصویر چیست؟ دام پاژنگ بهره داد رمه ها چون غافل اند میخورد یک یک جدا جادوی زنجیر چیـست؟ صاحب علم و عقل کیسه خود اندیش شد اجتماع گشته یتیم چارهء تغیـــر چیست؟ افتخار خشک را با ســــــــرو صــورت کنند گر نباشـــی آدمی آیه و تفسیر چیست؟ گوهر ا د یان ما ســــر خط اندیشه هـــا دستگیری همدلی ایست اینقدرتعمیر چیست؟ باز از خود شو بــرون بینوا را دست گیر بهترین آئین چیست ؟ بهترین تدبیر چیست؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد